דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיאטרון פלייבק למען הקהילה 

מאת    [ 11/01/2012 ]

מילים במאמר: 290   [ נצפה 2075 פעמים ]

תיאטרון הפלייבק הפך בשנים האחרונות מתיאטרון צדדי העוסק באימפרוביזציה עם אלמנטים תרפואטים לקהילה ענפה המושכת אליה עוד ועוד חברים באמצעות צפיה פעילה בהופעות, השתתפות בסדנאות ופעילויות קהילתיות נוספות. 

המשתתפים בקבוצות השונות במרכז פסיכופלייבק לוקחים חלק בפעילות למען הקהילה ומאפשרים לקהילה לקבל כלי לשיתוף והתמודדות עם קשיים יומיומיים וכמו כן שיתוף עם השמחות וההצלחות.

פעילות זו נעשת כתרומה לקהילה ובאה לחזק אוכלוסיות נתמכות ואוכלוסיות בעלות מוגבלויות אלו ואחרות. ניתן לראות באופן ברור את ההשפעה על האוכלוסיה הנתמכת כאשר באופן חוויתי, האוכלוסיה מקבלת במה לומר את אשר על ליבם ולצעוד צעד קדימה בהתליכים אישיים של כל אינדיבידואל בפרט ושל הקבוצה ככלל.

תיאטרון פלייבק ניחן באלמנטים תרפואטים ומייצר אצל המשתתף תחושה של שיחרור, הקשבה והעצמה אישית. כאשר יוצקים לתוך התבנית אלמנטים נוספים מתוך הפסיכודרמה, דרמה תרפיה, התנועה, הדימיון והיצירה מקבלים איכויות נוספות - פסיכופלייבק.

במופע תיאטרון פלייבק, משתתף מהקהל מספר סיפור מחייו, בעוד השחקנים מקשיבים לסיפור ולהכוונת המנחה ומציגים את הסיפור על בימת הפלייבק תוך הענקת אלמנטים נוספים כמו תנועה, מוסיקה, מטאפורות ועוד.. השחקנים מציגים ("משקפים") פרשנויות נוספות לסיפור המסופר ומראים נקודות מבט שונות.

בסדנת תיאטרון פלייבק, המשתתפים מקבלים הכרות עם כלים וטכניקות תיאטרליים מתוך תאטרון הפלייבק והאימפרוביזציה. עוברים תהליך של העצמה אישית, למידה והתבוננות פנימית. במהלך הסדנא המשתתפים לומדים להכיר עצמם מחדש דרך תנועה, דמיון ויצירה. דרך סיפורים ותיאורים של מצבים בחיים.

באמצעות אותן טכניקות, המשתתפים לומדים ליצור שיקופים ומעלים את הסיפורים האישיים על בימת הפלייבק. בכך ניתנת אפשרות למשתתפים לשחזר מצבים שונים מחייהם בעבר ובהווה, כמו גם רצונות, צרכים ותקוות בדרך למודעות והגשמה .

פרטים נוספים לגבי סדנאות, מופעים, ימי עיון והרצאות ניתן למצוא באתר פסיכופלייבק www.PsychoPlayback.com

הכנסו לאתר, שם תוכלו למצוא סיפורים וחוויות של משתתפים מתוך סדנאות וארועים מטעם פסיכופלייבק, תמונות וקטעי וידאו שלכם ושל חבריכם. מאמרים ותרגומים בתחום פסיכודרמה, תיאטרון פלייבק, פסיכופלייבק וטיפול בכלל.

 

עומרי כהן, מנהל מרכז פסיכופלייבק ,
מטפל נפשי באמצעות אומנויות עם התמחות בפסיכודרמה MA, בעל נסיון עשיר ומגוון בטיפול פרטני וקבוצתי עם ילדים, נוער ומבוגרים, הדרכות הורים וייעוץ במסגרות טיפוליות ופסיכיאטריות שונות. בעל קליניקה פרטית באזור תל אביב. 054-8004334
מנחה סדנאות תיאטרון, אימפרוביזציה והתפתחות אישית במרכזים שונים בתל אביב, פסטיבלים וכנסים שונים בארץ ובעולם, מייסד גישת פסיכופלייבק המשלבת בין תיאטרון פלייבק ופסיכודרמה, גישה המאפשרת למשתתף לנוע בין חוויה אומנותית תיאטרלית לבין טיפול נפשי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב